Almost every photo is ©MissLoony, when the photo I use isn't mine I'll post a credit to the author! So no sticky paws please!:)

Friday, October 12, 2012

Bonfire

So a few days ago my dad made a bonfire on our yard and he called me to take pictures, of course I went running!:) I never let a good training oportunity to go to waste! And low light (night time really) photography is something I haven't done much, even though I know the basics and have studied them.



This first photo was taken from a decent distance at 55mm :) I wanted to get the whole fire burning and the flames up in the air!







These next photos were taken at 250mm and 146mm so I wasn't close to the fire but still  filled the frame and composed the photo to my liking :) I liked the first one a lot and it ended up being my favorite!The second I gave it a B/W treatment to give it a more dramatic look!

 

 
Hope you like them, if you have a favorite please leave me a comment :)

2 comments:

Arith Härger said...

Optimo amor tou a gostar de ver tu a escreveres sobre tecnica e dando exemplo, espero que faças mais vezes isso no futuro, mais tecnica ainda, não te eskeças sempre das keywords com cenas tecnicas que tu sabes etc. pronto tu ja sabes lol, desculpa tar a chatear-te mas quero mesmo ver-te a seguir em frente com a fotografia e mostrares os teus belos trabalhos que estao cada vez melhor, sei que sou chato mas quero que venças na vida a fazer o que mais adoras.

Miss Loony said...

Não me chateias com isso,eu compreendo o que estas a dizer, mas já sabes que eu tenho uma forma de explicar muito própria x) eu envolvo a pessoa na situação para ela entender o que estou a explicar,mas escrito é complicado passar isso...Além de que eu gosto mesmo é de explicar ao meu pi para teres um olho treinado na fotografia como o meu e me ajudares a criticar os meus trabalhos sem ser como as outras pessoas "uau tens uma boa máquina,a imagem está focadinha" LOL
E para vencer basta ter te a meu lado <3